Mit tegyél, ha válogatóssá vált a gyerek?

Minden szülő átesik azon, hogy az addig jól evő gyereke, hirtelen válogatóssá válik. Nem kell azonban megijedni, mert bizonyos életszakaszokban ez elkerülhetetlen, általában csak átmeneti jelenségről van szó. Ha viszont a gyermek étvágytalan és hosszú időn keresztül alig hajlandó enni, orvoshoz kell fordulni.

Válogatós gyerek, válogatósság
Image courtesy of  tiverylucky / FreeDigitalPhotos.net

Kíváncsi vagy hogyan segíthetjük át gyermekünket ezen a válogatós időszakon és mit tehetünk annak érdekében, hogy továbbra is hozzájusson a megfelelő vitaminokhoz és tápanyagokhoz?

1. Ne csinálj a válogatósságból nagy ügyet!

Ne mutasd a gyereknek, hogy téged mennyire zavar, hogy nem eszi meg az ételt. Minél nagyobb feneket kerítesz neki, annál inkább nem kell majd neki.

2. Vásároljatok be együtt a zöldségesnél és főzzétek meg együtt az ételt

A zöldségesnél engedd meg neki, hogy ő is válasszon egy hozzávalót, amiből ő készíthet a családnak valami finomat. Otthon, amikor főztök és a szeme előtt van az étel, észrevétlenül is becsempészhetsz a szájába egy-két egészséges falatot. Kérd meg, hogy kóstolja meg a salátát és segítsen ízesíteni.

3. Kínáld meg az elutasított étellel később is!

Ha a korábban elutasított ételt elfogadja és szívesen megeszi, akkor biztos, hogy csak átmeneti dologról van szó. Egy gyermeknek legalább tízszer kell felkínálni egy ételt ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy valóban nem szereti-e. Ha mind a tízszer elutasítja, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem szereti, így azt ne erőltesd tovább.

4. Ne jutalmazd étellel!

Rossz ötlet, ha alkudozni kezdesz a gyerekkel és azt mondod neki, hogy ha megeszi a sárgarépát, akkor kaphat majd csokoládét. Ezzel csak azt erősíted benne, hogy a sárgarépa valóban rossz és nem kell szeretnie.

5. Ne várd el tőle, hogy mindent megegyen, amit a tányérjára raksz!

A gyerekek sokkal kisebb mennyiségeket esznek, mint a felnőttek. Lehet, hogy te észre sem veszed, hogy egy felnőttnyi adagot teszel a gyerek elé, ő viszont úgy is csak annyit fog enni, amennyi jó esik neki. Ha nem eszi meg maradéktalanul, amit elé tettél, ne erőltesd, tudja ő, hogy mikor lakik jól.

6. Tegyél a tányérjára többféle ételt is, hogy eldönthesse, melyiket szeretné megenni.

Vacsorára például készíts a tányérra, egy pár szelet paradicsomot, paprikát, uborkát, felvágottat, sajtot, és kenyeret. Rakd elé, és majd ő eldönti, hogy ezek közül mit szeretne megenni.

7. Egyen együtt a család, amikor csak lehet!

A közös étkezések nagyon fontosak a gyerekek számára, hiszen ebben a rohanó világban, alig van együtt a család. Együtt enni sokkal jobb, szívesebben fogadja el az ételt, hiszen mindenki eszik.

8. A tápanyagok és nyomelemek pótlására adj neki gyerekvitamint!

Ha valóban nem hajlandó egy falat zöldséget és gyümölcsöt sem megenni a gyerkőcöd, akkor adj neki gyerekvitamint. A vitaminkészítmények közül is olyat válassz, amely természetes alapanyagokból készült, nem tartalmaz cukrot, sót, tartósítószert, mesterséges ízesítő- és színezőanyagokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás